Inspiration til en lille have

Venindetur til Mallorca

Sidste år i marts havde min allerdejligste Mette fødselsdag, og jeg havde besluttet at vi skulle ud at rejse sammen – der er ikke noget som dét der kan tanke relationer og batterierne op! Så hvad er mere perfekt end en Venindetur til Mallorca?!

Egentlig havde jeg besluttet at det skulle være vidunderlige Budapest, men Mette insisterer altid på sol og sommer, så vi endte med Mallorca. Og Mallorca er sgu ej at foragte, det er faktisk altid en god idé!

Så afsted med os!

Venindetur til Mallorca

Vi tog en smuttur fra mandag-torsdag. Vi skulle afsted frygtelig tidligt om morgenen, så jeg sov hos min far i Valby. Han kørte mig endda også derind, så jeg slap for at stå og bøvle med kuffert og tidspres, thank you!

Mette var smart og havde booket en overnatning på lufthavnshotellet i Kastrup. Trods vores ret fornuftige planlægning, lykkedes det os alligevel at være i tidspres, og løbe ud i den forkerte gate – dér fik vi for alvor sved på panden, og nervøsiteten rullede i vores årer i panikangst for ikke at nå flyveren. Vi nåede det akkurat!

Med sved på panden er vi endelig i den rigtige flyver!

Til trods for at det var solrige Mallorca vi havde valgt, så var det ikke særlig godt vejr. Det skulle vise sig at blive den værste storm på Mallorca i flere år, og der var fire (!) mennesker der omkom imens vi var der. Wow. Det var selvfølgelig ærgeligt at vi ikke kunne ligge ved poolen, men vi er heldigvis ikke sådan at slå ud, og vi fandt på andet at fornøje os med.

Venindetur til Mallorca

Slentretur på havnen  på først ankomne dag – aldrig har en sandwich smagt så godt (vi var sultne!!!)

Vi havde ikke noget særligt på programmet, men var bare opsat på at få nogle hyggelige dage.

Jeg har også været på tre-generations-ferie på Mallorca med min far og Alvin

Vi var selvfølgelig inde ved Palma by af flere omgange – og især den sidste aften var det sjovt! Vi ledte efter Abaco bar, som skulle være helt fantastisk, og havde sat Google maps til at vise os vejen. Vi kom igennem snørklede gader, hvor vi var de absolut eneste der befandt sig – og det var mørkt! Mette blev lidt panikken tilsidst, men vi nåede heldigvis frem i live, haha…

Abaco bar var jeg blevet anbefalet som absolut seværdigt. Det levede på ingen måde op til forventningerne. Bag baren stod ældre ikke så servicemindede mænd, der præsterede kedelige cocktails serveret med ligegyldighed. Så kan det godt være at omgivelserne derinde er smukke, men ikke smukke nok til at løfte en virkelig dårlig drink! Abaco bar lukker i øvrigt i slutningen af dette år, da det skal laves om til hotel, så du skal skynde dig, hvis du skal nå det!

Vi var i det hele taget ikke skide imponerede over det der er at få at spise på Mallorca. Og det er faktisk den samme oplevelse jeg har haft alle de gange jeg har besøgt øen. Og øv, det er lidt ærgeligt på sådan en  Venindetur til Mallorca; der er mad og drinks en stor del af oplevelsen jo!

Vi spiste på den store plads i Mallorca by, og endte her med at komme op at skændes med tjeneren. Det var simpelthen så elendigt det mad vi fik serveret. Jeg valgte nogle tapas retter, og fik tre gange optøede frost varer. Mette fik noget fisk hun returnerede, og fik afskrevet fra regningen. Jeg skulle betale, fordi jeg havde smagt på det – jeg blev rasende! Og i sådanne situationer kan jeg godt have lidt svært ved at tøjle mine meninger, og da tjeneren fremlagde det som om at det var mig der var den besværlige kunde, så endte vi i mundhuggeri.

Venindetur til Mallorca

Min elendige mad og min efterfølgende anmeldelse på Trip advisor

Vi forlod pladsen, og fandt heldigvis noget meget bedre at spise på strøget. Og her fik vi også  nogle rigtig gode drinks, jubii!

Hvad laver man på Mallorca når det regner?

Nu hvor vejret var lidt tarveligt, så måtte vi finde på noget andet at fordrive tiden med. De få timer der var lækkert vejr skyndte vi os at udnytte på terrassen (vi boede utrolig dejligt!).

Vi gik også lange ture ved havnen, det er jo oplagt så snart der er kyst og palmer.

En dag ud til shoppingområdet blev det også – trods at vi kom på den forkerte bus, og endte helt inde i byen i stedet. Vi fandt det dog på tilbagevejen i stedet. Jeg shoppede en del til Alvin og mig selv i Primark, hvorfor har vi ikke sådan én i Danmark?!

På hotellet var der også spa, så vi fik massage og nød livet i den dejlige pool – selvfølgelig med drinks på kanten!

Jeg kan absolut anbefale en Venindetur til Mallorca, uanset hvilken tid på året du rejser derned, og om du er uheldig med vejret – så er det altså bare utrolig lækkert at opleve den dejlige ø med én man har kær i sit hjerte<3

Husk at du altid kan følge med på Facebook lige her!